top of page
  • תמונת הסופר/תרוית יהב עיצוב פנים

תערוכת העיצוב - דובאי 2022

אני משתדלת לנסוע פעם בשנה לתערוכת עיצוב בינלאומית. בתערוכה כזו מציגים ספקים, אמנים ומעצבים בתחום עיצוב הפנים והאדריכלות. מרבית התערוכות מתקיימות באירופה. בעבר הייתי במילנו ובפריז והפעם נסעתי לדובאי, עם קולגות נפלאות.

בנוסף לתערוכה ביקרנו באתרים נוספים...

היום הראשון

גן הפרחים - מקום נפלא ומלא פנטזיה, פיסול בצמחים, דמויות מצויירות והמון, אבל המון לבבות.

אחריו, נסענו למופע המזרקות באגם, שהיה קצר אך עם זאת מאד מושקע.

בעודנו ממתינות לתחילת המופע, הופתענו במופע אורות על מגדל הבורג׳ חליפה, שהיה וואוו בעיניי.

היום השני

מסגרת דובאי - מבנה מיוחד של שני גורדי שחקים, המחוברים בגשר בעל רצפת זכוכית.

המסגרת מזהב (יש האומרים 24K...) ומתנשאת לגובה של 150 מ'.

הנוף מהמסגרת הוא הסקייליין המרשים של דובאי.

היום השלישי

תערוכת העיצוב דובאי

זו תערוכה צעירה, שנה שלישית שהתערוכה הזו מציגה והיא שונה מאחיותיה באירופה, מרבית המעצבים והמציגים הגיעו מהמזרח התיכון. עבורי זו היתה חשיפה לאנשים, תרבויות ועיצובים חדשים ושונים מהמוכרים לי. גם אם היו עיצובים שהם לא לטעמי, הם יוכלו להתאים ללקוחות מסויימים, לכן, חשוב לי להיות מעודכנת.

היום הרביעי

פאלם ג׳ומיירה – תצפית ממרפסת בגובה 260 מ' במגדל נחיל, הצופה על פיסת החוף הענקית הזו. בענפי הדקל נבנו בתים פרטיים ומפוארים ובחצי העיגול התוחם את ענפי הדקל נבנים בתי מלון, התצפית מרהיבה !

הבניה באיזור טרם הסתיימה, אך קו הרכבת האווירית כבר מגיע כמעט עד החוף. אחת האטרקציות המוצלחות.

היום החמישי

מוזיאון העתיד דובאי – לוקח את המבקרים למסע אל 2071. בכוונה לראות עולמות ודרכי חיים חדשים ובריאים יותר, במטרה לעצב את העולם של היום לטובה.

זו אטרקציה שלא הצלחנו להגיע אליה. (מי ידע שצריך להזמין כרטיס חודשיים מראש...). ובכל זאת החלטנו שלא לוותר לגמרי, בדרך לשד"ת, עברנו לצפות בבניין. טוב זה לא ממש בניין, אלא מבנה מיוחד בצורה יוצאת דופן.

לסיכום,

התערוכה היתה קטנה (יחסית לאירופאיות), אך מעניינת וחשובה.

הגעתי עם דעה מאד מגובשת לסיור בדובאי, משהו בעושר הראוותני הזה גרם לי לתחושת אי נוחות. אך בהמשך הצלחתי לראות את דובאי באור מעט שונה, כעיר המאמצת קידמה, בעלת שאיפות ועושה צעדים משמעותיים כדי לא להיות חלק מהעולם השלישי.

לפני כעשור דובאי הוגדרה כעיר עולם, ככזו היא מהווה נקודה מרכזית בעלת השפעה כלכלית, חברתית, או פוליטית ולעיתים קרובות גם תרבותית ואף דתית ישירה ומוחשית על הזירה הבינלאומית, בעידן הגלובליזציה.

סיור מהנה ביותר, מלא השראה ופותח לעולמות חדשים 💙

339 צפיות

אם אתם מתלבטים בנושא עיצוב הפנים שלכם ורוצים להתייעץ, אל תהססו :

A

כשניפגש, נוכל יחד לבחון את שאר היבטי התכנון והעיצוב ולגבש את הקונספט העיצובי המתאים לכם ביותר.