top of page
תמונת הסופר/תרוית יהב עיצוב פנים

הבית ההיברידי



את הבלוג הזה אני כותבת בעקבות הרצאה של אורלי רובינזון ותמיר ליאון. שתי אושיות, כל אחת בתחומה: אורלי, חוקרת עיצוב תמיר – אנתרופולוג/חוקר התנהגות אנושית.

מה זה בית היברידי ?

בתקופת הקורונה ובימי סגר בפרט, הבית הפרטי של כל אחד מאגד בתוכו פונקציות רבות, שבעבר, הלא רחוק, יכולנו לצרוך אותן בחוץ, וכעת אנו נאלצים למצוא את הדרך לקיים אותן בתוך הבית שלנו. לדוגמא : עבודה, לימודים, אוכל, ספורט, תרבות... אלה נדרשות להתקיים במקביל לחיי משפחה רגילים כבכל בית. בנוסף, שילוב של הפעילויות האלה ביחד ולעיתים במקביל מצריך מאיתנו לגלות גמישות ולאפשר לכל אחד מבני הבית לקיים את הפעילויות להן נדרש. אבל בעצם, גם הבית עצמו נדרש להיות גמיש ואלסטי, כדי לאפשר את שילוב הפעילויות.



הבית נהיה פתוח וחשוף לכל

הפעילות שלנו מתקיימת ברובה דרך מחשבים. בתקופת קורונה וסגר הדבר אפילו מתעצם. המשמעות של זה היא מצלמות פתוחות שמצלמות ומשדרות את הפעילות שמתרחשת בבית לכל העולם. לבד מהפעילות לשמה הופעלה מצלמה (לימודים, פגישה, שיעור ספורט), שאר הפעילות גם משודרות: מישהו מבני הבית עובר ליד, או שיחה שמתקיימת - הכל משודר... השימוש במצלמה הפך את הבית לחשוף לכל.


חזון

אורלי ותמיר יצרו תהליך של בניית חזון בתחומים שונים. בהרצאה זו הרחיבו בחזון ללמידה, עם דגש על תלמידים וסטודנטים. החזון מדבר על 4 נקודות:

  1. טקסיות יצירת שגרה וניהול סדר יום ברורים, מאורגנים ומוסכמים מהווים בטחון עבור הילדים.

  2. תזוזה/ניידות שינוי סוג/גודל המסך, שינוי מיקום בזמן הלמידה, אשר יביא גם שינוי בתאורה ובחשיפה לאור טבעי, יהוו גיוון ביום הלימודים ויקטעו את המונוטוניות.

  3. טבע אחד הפונקציות שאיננו יכולים לצרוך בבית היא טיולים וטבע. מי שיש לו גינה ביתית זוכה לנגיעה קטנה של טבע. הצעה שהובאה היתה להכניס כמה שיותר צמחיה, גם לחדרים, לאמץ בעל-חיים, אפילו אקווריום עם דג זהב שיהוו תחליף זעיר למרחבים הפתוחים.

  4. העצמה לייצר לילד 2 פינות זום בחדר, אשר יציגו מאחוריו (ללא מילים) את התחביבים שלו, ההישגים, רעיונות ועוד.

מה אתם חושבים שיתאים לכם לשנות ולהתאים ?



264 צפיות

Comments


אם אתם מתלבטים בנושא עיצוב הפנים שלכם ורוצים להתייעץ, אל תהססו : 

A

כשניפגש, נוכל יחד לבחון את שאר היבטי התכנון והעיצוב ולגבש את הקונספט העיצובי המתאים לכם ביותר.

אם אתם מתלבטים בנושא עיצוב הפנים שלכם ורוצים להתייעץ, אל תהססו : 

כשניפגש, נוכל יחד לבחון את שאר היבטי התכנון והעיצוב ולגבש את הקונספט העיצובי המתאים לכם ביותר.

אעריך מאד אם תשתפו את המאמר

מאמרים אחרונים:

bottom of page