top of page
  • תמונת הסופר/תרוית יהב עיצוב פנים

בתים מבפנים תל אביב 2019


השנה התמקדתי במשרדים כמובן, וכמו בכל שנה, הבחירה לא היתה קלה. לקראת האירוע, התחלתי בהתרגשות לקרוא ולבחון את רשימת הסיורים, ולבסוף בחרתי לבקר בשלוש חברות.

1. חברת Natural Intelligence בבניין TOHA

את הסיור הוביל אדריכל המשרד רואי דוד. הדגש שהושם בתכנון ועיצוב המשרדים, נגע ביצירת תחושה ביתית במרחב שאינו ביתי.

התכנון התבסס על בניה ירוקה בתקן LEED. כחלק מהעיצוב, הקפיד האדריכל לשבץ בחלל משרדי החברה עבודות של אמנים ישראליים.


בשימוש במגוון חומרים נולד עיצוב מרתק.

המשרד משרה אווירה נינוחה וצבעונית, ריבוי השימוש בעץ ומרבצי ישיבה מבד יוצרים תחושת חמימות במרחב. הוא מכיל פינות עבודה שקטות, לצד חללים פתוחים, אשר נותנים מענה למגוון רחב של צרכים. עבודות האמנות נותנות טוויסט מעניין לחללי העבודה.


2. ארגון Startup Nation Center בניין L28

זהו ארגון ללא כוונת רווח, המחבר בין חברות סטארט אפ ישראליות לגופים וארגונים בינלאומיים כמשקיעים ומשמש גם כמרכז החדשנות בישראל. את הסיור הובילה האדריכלית לימור עמרני. המשרד משרת שני סוגים של קהלים: חברות החדשנות המקומיות ומשקיעים זרים המגיעים לבחון אפשרויות להשקעה. על בסיס הגדרות אלו עוצבו המשרדים, הכוללים חללים פתוחים וחללים אינטימיים, שעוצבו עם דגש על מראה נקי וצבעוניות מונוכרומטית עם הדגשים קלים של צבע פה ושם. חדרי הישיבות וקומת האירוח הנרחבת, המשמשת לאירועי השקות, עוצבו בסגנון ייצוגי-יוקרתי. המשרדים מוארים בשל החלונות הגדולים, היוצרים קשר עם החוץ וכך מתקבלת תחושה של מרחב. בעיצוב שולבו גימיקים טכנולוגיים מרשימים של מציאות רבודה שמספרים את סיפורה של החדשנות הישראלית. המשרד מעוצב בסגנון מודרני-הייטקי עם שילוב נרחב של עבודות עץ ומתכת. העיצוב אינו מנוכר ויש תחושת התפעלות רבה והאלמנטים ששולבו בו.



3. חברת HOUZZ במגדל עזריאלי המרובע

את הסיור הובילה המעצבת נורית גפן. HOUZZ היא חברה שפיתחה פלטפורמה בתחום שיפוץ ועיצוב הבית. משרדי החברה עוצבו בהשראת חדרים של בית (חדר ילדים, אמבטיה, מרתף יין ועוד). מיתוג החברה נעשה על ידי שימוש בולט בצבעי לוגו החברה בחללים הפתוחים. כדי "לשבור" את המראה האחיד בעמדות העבודה, התבקשו העובדים להוסיף "נגיעות אישיות" משלהם. ניכר כי הושקעה חשיבה בכל פרט בחדרי המשרד, בכדי ליצור סביבת עבודה פרודוקטיבית, נעימה ומרגיעה. תמונת חוף הים שעל קיר חדר המנוחה גרמה לי לחוש שאני ממש בחוף.

קיר ארוך-ארוך של תמונות משפחתיות של עובדי החברה - שבה את ליבי. העיצוב המשתנה מחדר לחדר יוצר הפתעה למבקרים במשרד, הצבעוניות הרבה משמחת והנושאים שנבחרו בחדרים מאד משעשעים.



סיכום

נהניתי מאד לשמוע את המעצבים והאדריכלים מספרים על עבודתם בלהט ובגאווה. האוירה הצבעונית והקלילה שהקנו בתכנון והעיצוב בהחלט העבירו תחושה של מקומות עבודה שמאד נעים לעבוד בהם. אין ספק שדבר כזה משפר את תחושת העובדים ותורם לתפוקת עבודה טובה יותר. ייחוד עיסוקן של החברות והעיצוב המרשים של משרדיהן הותיר בי רושם עז, ובהחלט נתנו לי השראה. אני מרגישה שבחרתי טוב.

10 צפיות

אם אתם מתלבטים בנושא עיצוב הפנים שלכם ורוצים להתייעץ, אל תהססו : 

A

כשניפגש, נוכל יחד לבחון את שאר היבטי התכנון והעיצוב ולגבש את הקונספט העיצובי המתאים לכם ביותר.

אם אתם מתלבטים בנושא עיצוב הפנים שלכם ורוצים להתייעץ, אל תהססו : 

כשניפגש, נוכל יחד לבחון את שאר היבטי התכנון והעיצוב ולגבש את הקונספט העיצובי המתאים לכם ביותר.

אעריך מאד אם תשתפו את המאמר

מאמרים אחרונים:

bottom of page